Anmälan om byggnation och transporter

Anmälan om byggnation och transporter.

Sandhamn är ett levande samhälle med unika natur- och kulturvärden, präglat av hållbar utveckling. Sandhamn är generellt en fordonsfri ö. Ön har inga byggda vägar som tål tyngre transporter, alla vägar är privata och vi har heller inga statsbidrag som finansierar skötseln av vägarna.

När du ska ta ut fordon för att transportera material till ditt bygge på Sandhamn så behöver du ha tillstånd och betala avgifter(länk till prislista här)till vägföreningen. Som huvudregel gäller att du inte får ta ut fordon med mer än 20 tons bruttovikt inklusive last. Läs mer i Sandhamns Samfällighetsför. Regelverk.

I samband med att du planerar ditt bygge behöver vägföreningen initialt få uppgifter om fastighetsbeteckning, ungefärlig starttidpunkt, dina kontaktuppgifter med mera. Du fyller i detta i nedanstående formulär. Därefter kommer du att få ett mejl från vägföreningen där vi vill att du fyller i ytterligare uppgifter när du vet mer om ditt bygge.

För att anmäla ditt bygge klickar du på knappen Bygganmälan.

Om du inte skall bygga utan bara ta ut fordon till ön klickar du på knappen Fordonsanmälan.

Hör gärna av dig till oss på info@sandhamnsvagforening.se om du har frågor.